Dat consumenten een persoonlijke aanpak verwachten door bedrijven is tegenwoordig zo helder als pompwater. Maar dat consumenten deze aanpak ook in real-time verwachten, is andere koek. Hoe kunnen marketeers dit eigenlijk verwezenlijken? Deze gratis whitepaper van IBM legt het uit:
Massamarketing heeft afgedaan
Steeds minder consumenten staan open voor massamailings en andere vormen van push marketing. Ze willen persoonlijk aangesproken worden, liefst zelfs on- én offline. Als het even kan willen consumenten ook dat bedrijven hun voorkeuren en interesses onthouden en dat ze niet telkens in herhaling moeten vallen.
De mogelijkheid om klanten steeds op een relevante manier te contacteren is hét hart van personalisatie. Op deze manier is een klant overhalen tot een aankoop een peulschil. Eens je weet wanneer de klant klaar is voor een aankoop, hoef je enkel het juiste product aan ze voor te stellen. Vaak is er niet meer nodig om tot een conversie te komen.
Context is cruciaal voor succes
Toch verwachten consumenten steeds meer dat bedrijven ook rekening houden met de context waarin ze zich bevinden. Daarom is er steeds meer nood aan real-time personalisatie. Een term die meer dekt dan enkel online kanalen.
Zo willen klanten via telefoon, website, call-center en in winkels en via mail persoonlijk worden aangesproken. De beste manier om dit te doen is om een consistente ervaring aan te bieden over alle kanalen heen.
Indien marketeers erin slagen om real-time personalisatie perfect uit te voeren, dan kan het een gigantische impact hebben op verkoop, omzet én meer conversies. Finaal zullen klanten deze fijne ervaring koesteren en hierdoor sneller hun weg terugvinden naar jouw merk. Hoe je real-time personalisatie concreet kan aanpakken lees je in deze gratis whitepaper.