Een bestaande klant behouden is veel goedkoper dan een nieuwe binnenhalen. Dat is in feite oud nieuws. Toch dreigt het in een door verkoopcijfers en -grafiekjes gedomineerde zakenwereld wel eens vergeten te worden. “YES! Weer verkocht!” klinkt dan ook beter dan “YES! Weer een klant niet verloren!”. Zeker in een kmo, waar de financiële ademruimte kleiner is en de korte termijn soms belangrijker lijkt dan de lange. Hoe je van je klanten je trouwste fans kan maken? Dat lees je in deze whitepaper van CRM-specialist Teamleader.
5 Tips om van je klanten trouwe fans te maken
In de whitepaper van Teamleader krijg je 5 tips voorgeschoteld om van je klanten je grootste fans te maken. Vaak draait het om deze puntjes:
- Schep de juiste verwachtingen van bij het begin (en overtref ze dan)
- Bouw langdurige vertrouwensrelaties op
- Wees proactief in je customer service
- Automatiseer en stroomlijn waar je kan
- Luister aandachtig naar klantenfeedback
Moderne ondernemers maken ambassadeurs van hun klanten
De whitepaper legt uit hoe je elk van deze onderwerpen kan aanpakken. Daarnaast wordt ook gekeken naar het belang van Net Promoter Score én hoe je op elke vraag van je klanten een juist antwoord kan verzinnen. Klantenbinding is immers minstens even belangrijk als klantenwerving, zeker in dit customer-centric tijdperk. Maar daar houdt het niet op. Moderne ondernemers maken ambassadeurs van hun klanten.
Dit ebook bevat handige tips en best practices om de klant écht centraal te zetten. Veel leesplezier!