Marketing draait tegenwoordig om 'customer centricity', 'cross-channel converaties' en 'omni-channel strategieën'. Al deze buzz-woorden klinken fantastisch maar zijn moeilijk om te implementeren. Marketeers zijn zich bewust van de voordelen, maar weten niet hoe ze kunnen meten hoe succesvol hun efforts zijn. Wat blijkt? Engagement is dé manier om je succes te meten. Hier hoe je dat aanpakt:
Impact marketing campagnes moeilijk te meten
Tal van bedrijven werken zich dagelijks door tal van data om te weten hoe succesvol hun marketing campagnes lopen. Daarnaast is het ook moeilijk om te doorgronden waar net de opportuniteiten liggen. Helaas is het meten van winst die gegenereerd werd door marketing campagnes moeilijk in kaart te brengen.
Marketeers moeten meestal meer dan 47 metrics bekijken om te weten wat werkt en wat niet. Dat gaat puur over online kanalen. Offline kanalen hebben totaal andere manieren om succes te meten.
Om te weten hoe je snel het succes van marketing campagnes kan meten en welke stappen je daarvoor moet ondernemen, kan je lezen in deze gratis whitepaper van onze partner Sitecore.