Pechverhelping waarbij je enkel nog hoeft te betalen per interventie en dus niet, zoals gebruikelijk, 365 dagen per jaar. Het kan, dankzij de gratis mobile app van Mobly. De Antwerpse start-up is daarmee niet aan zijn proefstuk toe, het lanceerde eerder al andere services die de automobilist opnieuw in de driver’s seat laten plaatsnemen. "Mobiliteit moet terug synoniem staan voor vrijheid."
Flexibele formules op maat
“Pechverhelping zoals we die vandaag kennen, is zo’n gesloten systeem: je betaalt een jaarabonnement en daardoor maak je aanspraak op hulp in geval van panne. Maar hoeveel keer per jaar is zo’n interventie daadwerkelijk nodig?”, stelt Gerrit Nollet, CEO van Mobly, zich de vraag. “Je ziet dat mensen meer en meer op zoek zijn naar flexibele formules op maat. Vandaar dat wij nu pechverhelping zonder abonnement mogelijk maken, via de gloednieuwe gratis Mobly Go app.”
Mobly werkt daarvoor samen met Europ Assistance. “De formule van Mobly sluit naadloos aan op onze toekomstvisie voor pechverhelping: op een slimme, snelle manier hulp verlenen dankzij connected car innovaties”, aldus Philippe Gervais, CEO van Europ Assistance.
Pech verhelpen én vermijden
Het mobiele platform Mobly Go wordt de komende weken verder uitgebreid met verschillende extra diensten. Zo weet je straks altijd waar je auto staat, kan je eender wanneer zelf de status van je wagen checken en problemen detecteren, krijg je meer inzicht in je autogebruik dankzij rittenregistratie en kan je rekenen op een technische hulplijn. Sommige van deze diensten zijn in 1 klik beschikbaar via de Mobly Go app, andere vereisen het gebruik van een ‘dongle’ (connected car technologie) voor nauwkeurige metingen.
Mobiliteitsmarkt openbreken
Mobly, dat de ambitie heeft de mobiliteitsmarkt open te breken, is met deze nieuwe dienst niet aan z’n proefstuk toe. De start-up lanceerde sinds oktober 2017 al een eerste reeks services, zoals een gratis autorapport, een gratis checklist en een car expert bij aan- of verkoop van een tweedehandswagen.
“Teveel mensen kopen of verkopen zonder enige voorkennis”, merkt Gerrit Nollet op. “Met deze tools hielp Mobly de voorbije maanden al duizenden mensen bij de aan- of verkoop van hun wagen”, klinkt het.