Ab Polspoel & Jim Kramp van S1
Rebranding voor het Antwerpse MediaDonuts, dat voortaan door het leven gaat als S1, wat staat voor Square One ofte ‘nieuwe begin’. Er komt namelijk een nieuwe focus en methodologie: het share of search-model, waarbij door analyse van onlinezoekgedrag van consumenten inzicht in consumentengedrag wordt verworven. Dat kan heel nuttige inzichten opleveren, omdat mensen in traditioneel marktonderzoek vaak antwoorden wat sociaal wenselijk is. Met die nieuwe insteek wil S1 tegen 2023 de omzet verdubbelen.
“Wat wij betrachten, is een mediastrategie om online advertentieruimte in te kopen die gebaseerd is op wat consumenten écht denken en doen, om hen zo beter te connecteren met merken”, aldus Jim Kramp, managing director van S1. “We pionieren al sinds de start met geavanceerde advertentie-techologie en data, maar voegen daar nu de share of search-methodologie aan toe. Niet alleen merken en bedrijven, maar ook andere instellingen als musea, ngo’s en overheden zullen we op die manier nieuwe en disruptieve inzichten kunnen geven waarop ze hun marketingstrategie of beleid kunnen aanpassen.”