VCTRY, gestart op 23 juni, is een nieuw media- en creatief bureau dat zich specialiseert in gaming in de Benelux. Geen slechte timing, aangezien sinds het begin van de coronaepidemie maar liefst 51% van de gamers aangaf meer tijd aan hun favoriete bezigheid te besteden. Daar ligt dus heel wat marketingpotentieel. Zeker als je weet dat in België maar liefst zes op tien mensen aan gaming doet.
“Gaming is lang onder de radar gebleven in de marketingwereld. Via gaming helpen wij marketeers een connectie te maken met hun doelgroepen”, aldus Kjell Colsoul, managing director van VCTRY. “Wij halen concrete inzichten uit onze database van 1,4 miljoen gamers in de Benelux en leren onze klanten de taal van gamers spreken.”
Sympathieker dankzij link met gaming
Om de lancering van VCTRY in de kijker te plaatsen, publiceert het agentschap meteen ook zijn onderzoeksresultaten rond Belgische gamers. Zo vindt één op drie Belgische gamers een merk sympathieker wanneer er een link met gaming is –voor Gen Z is dat zelfs de helft. Gamers geven ook aan dat merken hen meer opvallen door de link met gaming.
“Het komt er dus vooral op aan gamers op de juiste manier te bereiken en activeren. Op basis van jarenlange ervaring in de gamewereld en een data-gedreven aanpak gaan wij merken via creatieve campagnes bij gamers positioneren”, aldus Colsoul. Nog interessante cijfers: meer dan de helft van de Belgische gamers vindt dat gaming iets is dat je samen doet, en 8 op 10 vindt dat het mensen verbindt.