Voedselverspilling vaak neer op het moeilijke onderscheid tussen ‘te gebruiken tot’ en ‘tenminste houdbaar tot’, dat 75 procent van de Belgen niet maakt. Bijgevolg zit de helft van de door de consument weggegooide yoghurt ongeopend in de verpakking. Daarom zal nu op een aantal zuivelproducten van het Colruyt-huismerk een nieuw pictogram te zien zijn, ontwikkeld met Too Good to Go. Kernboodschap: vertrouw op je eigen zintuigen.
“Met het label moedigen we mensen aan om te kijken naar, ruiken aan en proeven van het product”, aldus Franco Prontera, Country Manager van Too Good to Go. “Zijn de smaak, geur en textuur zoals gewoonlijk? Dan is het perfect veilig om te consumeren. Op die manier hopen we een aanzienlijk aantal producten van de afvalberg te redden. Het is voor ons een troef dat we hiervoor met zo'n grote retailer – en dan nog een echte Belgische - kunnen samenwerken. Door op de verpakking van zoveel extra referenties toegevoegd te worden, vergroten we onze slagkracht.”