Retailketen Delhaize en gezonde-fastfoodketen Foodmaker slaan de handen in elkaar om gezonde voeding nog dichter bij de consument te brengen. Dat doen ze concreet door samen drie nieuwe Foodmaker-restaurants te ontwikkelen, die tegen 2021 operationeel moeten zijn. Vanaf 2022 moeten er jaarlijks vijf van dergelijke restaurants geopend worden, niet enkel in de steden maar ook in bedrijven, met Delhaize als exclusieve operationele uitbater (hoofdfranchisenemer) van het restaurant-concept.
Verder zullen (nog) meer Foodmaker-producten en -saladbars in de Delhaizewinkels verschijnen en willen Delhaize en Foodmaker de thuis- en kantoorbezorgmarkt testen door middel van verschillende projecten waarbij ze gebruik maken van hun netwerk van winkels en restaurants. Steeds meer kantoren zetten namelijk in op gezonde voeding.
“Voor ons is dit een gedroomde samenwerking”, zegt Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker. “Delhaize en Foodmaker delen dezelfde missie en willen gezonde voeding voor iedereen makkelijk en toegankelijk maken. Door deze samenwerking gaan we de mensen echt helpen om gezonder te eten.”
“Met dit project wil Delhaize ook de verdere ontwikkeling van Foodmaker als voorbeeld van innovatie en ondernemerschap mee ondersteunen”, vult Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize, nog aan.