Accurat-founders Bart Muskala & Steven Van Canneyt
Accurat, de Gentse start-up die big data inzet om offline shopgedrag van consumenten in kaart te brengen en retailers data-gedreven inzichten te geven, heeft 1,1 miljoen euro opgehaald in een eerste kapitaalronde. Naast KBC, PMV en VLAIO stapten onder meer de Gentse serieondernemers Lorenz Bogaert en Toon Coppens (Netlog, Twoo, Realo, Delta …) aan boord.
Met het kapitaal wil Accurat nieuwe Europese markten aanboren, zijn R&D verder versterken en nieuw talent aan te trekken. Zo is het jonge bedrijf op zoek naar salesmensen, developers, data scientists en data engineers.
“De coronacrisis heeft getoond dat de beslissingspatronen van consumenten razendsnel veranderen”, aldus co-founder Steven Van Canneyt. “Onze data geven retailers de ontbrekende real-time inzichten om strategische beslissingen op te baseren. Ze kunnen hun lokale concurrentiekracht versterken, hun folderdistributie optimaliseren of meten hoeveel extra winkelbezoeken een campagne oplevert. Daarvoor werken we ook samen met mediabedrijven als Clear Channel, LijnCom en Brightfish.”