Lieven Boes en Mark Aerts van EuroSys
Vergeet het concept van manuren: IT-dienstverlener EuroSys pakt uit met een nieuwe manier van facturatie waarbij het factuurbedrag gebaseerd wordt op de tevredenheid van de gebruikers – in dit concrete geval bedrijven, overheden en scholen. Het systeem werd ExperITo gedoopt en is volgens EuroSys uniek in België.
“Als gebruikers vlot kunnen werken met hun digitale werkplek, doen wij onze job goed”, vertelt Mark Aerts, CEO van EuroSys. “Die tevredenheid meten en onszelf een soort van boetesysteem opleggen in de vorm van een prijskorting als iets minder goed werkt, vonden we daarom een interessante benadering.”
Hoe zoiets concreet te werk gaat legt Mark Aerts ook uit: “We hebben een platform met een dashboard ontwikkeld dat de tevredenheid van elke medewerker bij een klant permanent monitort. Blijkt uit de gemiddelde score een lagere tevredenheid, dan zullen we onze dienstverlening tijdelijk aan een lagere prijs aanbieden en doen we er alles aan om de tevredenheid zo snel mogelijk weer omhoog te krijgen.” De korting kan overigens oplopen tot 20 procent.