Initiatiefnemers Tom Castermans, Frederic Boonen en Simon Kempeneers

Om de Limburgse maakindustrie te stimuleren, lanceren ondernemers Frederic Boonen (Boonen Design Studio), Tom Castermans (Tenco) en Simon Kempeneers (Quick Brown Foxes) de innovatiewedstrijd Hard Ball. Hierbij zal iemand geselecteerd worden om zijn of haar prille idee gratis om te zetten in een tastbaar prototype met bijpassende merkidentiteit. In de jury zitten grote namen als Jo Nelissen (ABN) en Jan Kriekels (Jaga). Zij zullen het winnende idee kiezen op basis van economische en maatschappelijke waarde, haalbaarheid en de persoonlijke klik met de persoon erachter.

Initiatiefnemer Tom Castermans motiveert het project. “We willen prille ideeën omzetten in harde, tastbare resultaten en bewijzen tot wat onze maakindustrie in staat is. En de naam van de wedstrijd? Straffe mensen met straffe ideeën zijn er genoeg, maar om te scoren moet je op het veld staan. Daarnaast is het een knipoog naar a whole new ball game, een ploegsport met partner-ondernemers.”

Mensen met een idee voor een concreet product kunnen zich via Hardball.be tot eind oktober kandidaat stellen om zich door (Limburgse) ondernemers te laten begeleiden.