Statik is nog maar het 25ste Belgische bedrijf dat het B Corp-label krijgt, een duurzaamheidslabel voor organisaties die bewust de balans bewaken tussen winst en positieve impact op mens en omgeving. Daarmee voegt het Leuvense digitale bureau zich in het rijtje van grote namen als Alpro en Oxfam Fair Trade.
De reden waarom Statik dit felbegeerde label ontvangt, is omdat het bureau uitsluitend werkt voor klanten die bijdragen tot de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties. Zoals non-profit organisaties als KU Leuven, Tele-Onthaal en het Vlaams Instituut Gezond Leven, maar ook duurzame profits als Waterleau, Comate, Shaved Monkey en Tree Company.
Andere uitgesproken prioriteiten van Statik die bijdroegen tot de erkenning zijn werknemerswelzijn, circulaire economie en klimaatverantwoordelijkheid. Het bureau werkte naar eigen zeggen anderhalf jaar toe naar de certificering als B Corp en kijkt er enorm naar uit om een ambassadeursrol op te nemen binnen de B Corp-gemeenschap en zo andere bedrijven te inspireren om dezelfde shift te maken.