The rumors were true: het internationale technologieplatform Intuit heeft het gerucht bevestigd dat het Mailchimp koopt, en dat voor maar liefst 12 miljard dollar. Mailchimp, toonaangevend als marketingautomatiseringsplatform en e-mailmarketingservice, past perfect in de missie van Intuit: de motor vormen van de groei van kleine en middelgrote bedrijven.
“Door van ons AI-gedreven platform het middelpunt van hun groei te maken, kunnen wij hen helpen hun belangrijkste financiële uitdagingen te overwinnen”, aldus Sasan Goodarzi, CEO van Intuit. “Met de toevoeging van Mailchimp bieden we onze klanten nu een end-to-end platform voor klantgroei.”
Mailchimp zal in de kern altijd het kleine aapje blijven dat ik in de begindagen schetste en onze missie om de underdog te versterken blijft de poolster die wij volgen
Dat Mailchimp voor 12 miljard dollar van eigenaar wisselt is des te opmerkelijker als je weet dat het platform alom bekend staat als bootstrapping company, dat dus zijn groei heeft gerealiseerd zonder externe financiering.
Misschien is dat wel de reden waarom Ben Chestnut, co-founder en CEO van Mailchimp, zo bescheiden blijft rond de overname? “Mailchimp zal in de kern altijd het kleine aapje blijven dat ik in de begindagen schetste”, liet hij namelijk optekenen, “en onze missie om de underdog te versterken blijft de poolster die wij volgen.”