Manu Steijaert, die in 1987 begon als jobstudent in het Vlaamse McDonald’s-filiaal dat zijn ouders runden, gaat vanaf 1 augustus aan de slag als Global Chief Customer Operations (CCO) van de Amerikaanse fastfoodketen. Zijn belangrijkste taak in die gloednieuwe functie wordt het optimaliseren van de klantenbeleving, zowel op de fysieke als digitale touchpoints.
Steijaert, die ook Executive Vice President van Mc Donald’s wordt, krijgt de leiding over het al even nieuwe Customer Experience team dat hij zal aansturen vanuit het hoofdkantoor in Chicago. Hij gaat rechtstreeks rapporteren aan Chris Kempczinski, CEO van McDonald's Corporation.
“Manu is de ideale keuze om deze nieuwe rol op zich te nemen”, aldus die laatste. “Hij maakt al meer dan 20 jaar deel uit van McDonald’s en heeft een ongelooflijk diep inzicht in de behoeften van onze klanten.”
Steijaert oefende al verschillende topfuncties uit bij de hamburgerketen. Zo was hij topman van McDonald's in België en Nederland en in zijn laatste functie stuurde hij managementteams aan in 12 verschillende landen. “Als de eerste Chief Customer Officer in de geschiedenis van McDonald’s zal ik een geïntegreerde organisatie – bestaande uit Digital Customer Engagement, Data & Analytics, Global Marketing en Restaurant Solutions – aansturen, die ongeëvenaarde klantgerichte innovatie mogelijk maakt. Met mijn team zal ik klantinteracties in een digitale wereld herdefiniëren en voor een ongeëvenaarde restaurantervaring zorgen. Ik kan niet wachten om te beginnen aan de transformatie van hoe klanten verbinding maken met ons merk.”