Dankzij de geleidelijke versoepelingen en de heropening van de horeca kregen de cijfers van Lotus een heuse boost: de omzet in het eerste semester van 2021 ligt met 365 miljoen euro 13 procent hoger dan het kwartaal daarvoor. Je kan het zelfs de kers op de taart noemen, want in 2019 en 2020 groeide de omzet met respectievelijk 8,4 en 11,5 procent. E-commerce is trouwens goed voor 8 procent van de omzet.
Motor van de groei was het speculooskoekje, dat uiteraard onmisbaar is in de horeca en sinds kort door het leven gaat aan Biscoff om een internationaler profiel te krijgen: de verkoop daarvan steeg met 20 procent. Maar ook het roomijs en de smeerpasta van Lotus deden het goed. Ten slotte krabbelden na een aarzelende jaarstart de Natural Foods-merken Nakd, Kiddylicious en Bear van Lotus helemaal overeind, met in het tweede kwartaal van 2021 zelfs een groei van 40 procent.
“Er is nog enorm veel potentieel in de landen waar onze producten nu al massaal worden verkocht”, aldus CEO Jan Boone. “De omzetresultaten maken ons dus wel trots, maar we willen verder de wereld veroveren.”