Met het nieuwe Nederlands-Vlaamse bedrijf Side&Kick willen freelance marketeers/ondernemers Yorick Vingerhoets en Sophie Makker marketing-as-a-service introduceren bij B2B-bedrijven. Geen factuur voor gepresteerde uren meer, maar één vaste prijs per maand via een all-in formule voor opgeleverde diensten.
Het concept is uiteraard geïnspireerd op software-as-a-service (SaaS), waarbij gebruikers ook geen licenties of gebruikstijd kopen maar betalen voor de toegang tot het platform. Het duo speelt hiermee in op de trend van B2B-bedrijven die, zeker na de globale pandemie, willen inzetten op digitale marketing en hun marketing- en salesactiviteiten meer volwassen willen maken.
“Door het concept van één vaste prijs per maand, kunnen ondernemers flexibel met ons samenwerken”, zegt Sophie Makker. “Als een bedrijf morgen van koers wil wisselen of een nieuw project wil opstarten, valt dat allemaal onder die ene prijs. Terwijl men bij een klassiek marketingbureau werkt per project en voor alles wat ‘extra’ is, ook extra moet betalen.”