Digital’s got talent: met een knipoog naar de VTM-talentenwedstrijd bundelen PostNL België, SafeShops.be en CCV de krachten om online ondernemerschap te stimuleren. Specifiek gaan de partners op zoek naar het origineelste, meest realistische en duurzame concept voor een nieuwe webshop. In België kwamen er in 2020 alleen al 7300 nieuwe webshops bij, dus kandidaten zijn er wellicht genoeg.
“Met Digital’s Got Talent willen we online ondernemerschap een extra boost geven”, klinkt het bij de partners. “Mensen ontdekken een gat in de markt of willen iets nieuws lanceren, maar stellen dan vast dat daar heel wat bij komt kijken in termen van financiering, marketing, betalingsverkeer, enzovoort. Startende webshops onderschatten vaak een aantal van die zaken en stoppen er mee. Wij willen daarom graag een duwtje in de rug geven.”
De winnaar van Digital’s got talent mag rekenen op een jaar lang praktische begeleiding: van technische ondersteuning bij de opbouw van de webshop, over advies met betrekking tot de veiligheid van het platform. Deelnemers kunnen zich hier registreren. Op 19 november wordt de winnaar bekendgemaakt.