Het Belgische learning experience platform myskillcamp kan werk maken van zijn ambities om internationale markten aan te boren. Dit dankzij 12 miljoen euro vers groeikapitaal dat vijf investeringsmaatschappijen samen in het Doornikse bedrijf stopten. Concreet wil het Doornikse bedrijf marktaandeel veroveren in Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland
“Het succes van de fondsenwerving laat zien hoe ver myskillcamp reeds is gekomen, maar ook hoeveel groeipotentieel er nog is om een leider te worden op het gebied van B2B-bijscholing, opleiding en levenslang leren”, aldus Yvan Gouttebelle, voorzitter van myskillcamp.
Het ging sowieso al hard voor myskillcamp, dat dankzij zijn mix van multimediale trainingstools en expertcursussen op een jaar tijd met 269% (!) groeide en maar liefst 25 nieuwe medewerkers wist aan te te werven. Voor investeerders is dit e-learningplatform met zijn 57.000 actieve gebruikers vandaag dan ook een gedroomd project. Concreet gaat het om Mediahuis, Wapinvest, durfkapitaalverstrekker Riverside Growth Fund, Inventures en Conviction VC.
Het snelgroeiende bedrijf zal nu vooral focussen op het uitbreiden van de sales- en marketingaanpak en wil van het team dat nu al actief is in het Verenigd Koninkrijk dit jaar nog evolueren naar een echte basis ter plaatse.