Verbolia, een Waalse start-up die focust op SEO-as-a-service voor e-commerce bedrijven, is tijdens de The Big Squeeze Awards, uitgeroepen tot start-up van het jaar. In totaal werden 3.620 stemmen geteld.

Deze week werden The Big Squeeze Awards uitgereikt aan jonge ondernemingen. Dit – helaas virtuele – event werd georganiseerd door Startups.be/Scale-ups.eu en kende prijzen toe in vier verschillende categorieën. Verbolia, een Waalse start-up die focust op SEO-as-a-service voor webshops, ging met de hoofdvogel lopen: de Startup of the Year-award. Opvallend: maar liefst 3.620 mensen brachten hun stem uit, een absoluut record in vergelijking met de vorige edities.

Nog drie prijsbeesten

Nog drie andere start-ups vielen in de prijzen. Sunrise, die een intelligente sensor voor slaapkwaliteitmeting ontwikkelde, kreeg de award van meest disruptieve innovatie.

Wooclap ging naar huis met de trofee voor scale-up van het jaar, dankzij hun in 2015 opgerichte leerplatform dat vandaag door meer dan 500.000 leerkrachten in 150 landen wordt gebruikt.

Symplicy ten slotte werd uitgeroepen tot student start-up van het jaar. Dit bedrijf van vijf ambitieuze studenten ontwikkelde een juridische intelligente oplossing die de relatie tussen advocaat en cliënt verbetert via een slim contactformulier en geautomatiseerd jurisprudentieonderzoek.

Ook minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden tekende present. Ietwat ongelukkige sprak zij de hoop uit dat “de ondernemerspassie zeer aanstekelijk zal werken en uitgroeien tot een pandemie van ondernemerschap.”