Kevin Goeminne, CEO van CHILI publish
Softwarebedrijf CHILI publish heeft 10 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde geleid door het Amsterdamse Connected Capital. Ook bestaande investeerders Group MC, Pamica en PMV deden mee. Met het verse kapitaal zal de ontwikkeling van cloudtechnologie-platform CHILI publisher worden versneld, net als de business in de VS en Europa. Vandaag maken grote merken als Carrefour, Coca-Cola en Mars gebruik van het platform, maar even goed kleine agencies.
“Consumenten zijn op marktplaatsen steeds vaker op zoek naar overtuigende visuele content in de touchpoints”, aldus Kevin Goeminne, CEO van CHILI publish. “Merken en bureaus die erin slagen hun on-brand grafische productie datagedreven en op schaal te vereenvoudigen en automatiseren, zijn dus in het voordeel. Deze investering stelt ons in staat onze oplossing, ons team en onze community te laten groeien, zodat elke professional in elke markt professionele, on-brand visuals kan maken en hergebruiken.”
“Creative tech is dé markt om in de gaten te houden”, vult Geert van Engelen, managing partner bij Connected Capital, aan. “Merken en agencies streven ernaar productiever, flexibeler en schaalbaarder te worden. CHILI publish voorziet hen van een krachtig en op maat gemaakt platform, en geeft hen de controle en de snelheid die ze nodig hebben om snel te reageren op trends in de consumentenvraag – zowel in-store als online.”