Shagun Tiwary, onafhankelijk consultant voor de Indische markt bij Verlinvest
Het Indische Lahori, dat de consument niet-alcoholische dranken aanbiedt op basis van diens smaakpalet, heeft in een Serie A-financieringsronde 15 miljoen dollar opgehaald bij Verlinvest, de Belgische investeringsmaatschappij van AB InBev-familie de Spoelberch.
Het geld zal gebruikt worden om de groei van het merk te verdubbelen – via offline en online expansie – en de nationale aanwezigheid van het merk in winkelketens te verbeteren. Verder zullen nieuwe producten en productcategorieën worden ontwikkeld en gelanceerd. De markt van niet-alcoholische dranken is in India enorm aan het boomen en zou tegen 2026 meer dan 18 miljard dollar waard zijn.
Van alle drankbedrijven die we tot nu toe in India hebben gezien, viel Lahori het meest op door zijn smaak, productinnovatie en aantrekkingskracht naar klanten toe
“Dranken vormen voor ons een kernfocusgebied”, zegt Shagun Tiwary Shah, investeerder en onafhankelijk consultant bij Verlinvest. “Lahori is in zeer korte tijd een dominante speler geworden in de sector, door een product te creëren dat aanslaat bij de grote massa consumenten. Van alle drankbedrijven die we tot nu toe in India hebben gezien, viel Lahori het meest op door zijn smaak, productinnovatie en aantrekkingskracht naar klanten toe.”