Morrow Eyewear, een Gentse hightech start-up die autofocale brillen ontwikkelt, heeft meer dan 10 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. Het bedrijf dat in 2016 het levenslicht zag als spin-off van imec en de Universiteit van Gent wil met dit vers geld inzetten voor verdere technologische ontwikkeling en commercialisering. De investeringsronde werd geleid door ZEISS Ventures samen met New Science Ventures (NSV), aangevuld met alle bestaande investeerders zoals Tokai, imec.xpand, PMV en Qbic.
De autofocale brillen van Morrow combineren Active Liquid Crystal met corrigerende glazen, waarmee het zicht, zowel dichtbij als veraf, met één druk op de knop wordt getransformeerd en brildragers slechts één exemplaar nodig hebben. Dankzij deze innovatieve technologie is het immers mogelijk om je zicht in slechts 0,6 seconden van dichtbij naar veraf te schakelen.
Het Gentse techbedrijf is opgericht door Paul Marchal en Jelle De Smet, twee Vlaamse pioniers op het gebied van elektronica en nanotechnologie, en heeft momenteel meer dan 23 mensen met 8 verschillende nationaliteiten op de payroll staan.
“Wij zijn zeer verheugd dat Carl Zeiss Ventures onze visie onderschrijft: het verbeteren van de jouwe, door het functionaliseren van brillen”, aldus Paul Marchal, co-founder en CEO van Morrow. “Dit unieke partnership helpt ons om onze product roadmap verder uit te rollen, en een gemeenschappelijk platform uit te bouwen voor elektronische brillen.”