Het gaat hard voor Just Russel, de Gentse start-up die gepersonaliseerde honden- en
kattenvoeding HelloFresh-gewijs aan huis levert en amper twee jaar na oprichting al meer dan 10.000 Belgische én Nederlandse abonnees telt. Niet alleen namen ze onlangs sectorgenoot BuddyBites over, nu blijkt dat verschillende grote Europese internetondernemers instappen als investeerder.
Concreet gaat het om Thomas Van Overbeke (Belgische co-founder van het internationale Outspot), en de Duitsers Manuel Müller en Dennis Schmoltzi van online matrassenmarktleider Emma Sleep. Just Russel werden tijdens dit proces overigens begeleid door het Gentse funding agency The Harbour.
Met de extra financiële middelen wil de de start-up zijn Europese ambities in recordtempo waarmaken en de komende tijd elk kwartaal een nieuw land aanboren, met Duitsland, Frankrijk en Italië bovenaan het lijstje.
“Gezien onze buitenlandse expansieplannen zijn we op zoek gegaan naar ondernemers met ervaring in die markten”, zegt co-founder Victor Mortreu. “Voor ons was het belangrijk dat potentiële investeerders ervaring hadden met de Europese direct-to- consumer aanpak.”
Naast de Europese plannen, wordt er achter de schermen van Just Russel ook hard gewerkt aan een platform waar baasjes advies vinden om de gezondheid van hun huisdieren te monitoren en (preventief) te verbeteren. “Wij geloven in responsible pet ownership: bewust zijn van welke goede zorg en verantwoordelijkheden een huisdier met zich meebrengt”, besluit Mortreu.