Vorig jaar won Colruyt Group de Mercuriusprijs
Comeos doet een oproep naar kandidaten voor het winnen van de felbegeerde Mercuriusprijs, al meer dan 30 jaar een vaste waarde in de retailsector. Innovatieve retailers, horecazaken, platformen en andere handelsvormen kunnen zich opgeven voor deze award, die op 26 oktober zal worden uitgereikt door een jury onder leiding van retailexpert Gino Van Ossel (Vlerick Business School).
Het gaat niet enkel om nieuwe winkelconcepten of vernieuwende webshops, ook de manier van handel drijven kan innovatief en inspirerend zijn
Van Ossel beklemtoont dat die vernieuwing kan slaan op alle aspecten van de bedrijfsvoering. “Het gaat dus niet enkel om nieuwe winkelconcepten of vernieuwende webshops, ook de manier van handel drijven kan innovatief en inspirerend zijn. Denk maar aan fast commerce, goederen huren in plaats van kopen, tweedehands combineren met nieuw, hergebruik van goederen en verpakkingen stimuleren, evolueren van retailer naar platform,... Kortom, handelaars wiens inspanningen rond innovatie symbool staan voor de innovatiekracht van de hele sector.” Inschrijven kan nog tot en met 17 juni.