E-sports expert Alexander Dumon en Bart Claes (CEO JBC)
Belgische kledingketen JBC wil zijn klanten - met name ouders van gamende kinderen - helpen in het verkennen van voor hen onbekend digitaal terrein. Na ‘What the TikTok’, een digitale informatiecampagne die het familiebedrijf in maart 2020 opzette en door de klanten op veel enthousiasme werd onthaald, lanceert JBC nu GAME TIME!, een online wegwijzer met tips rond herkenbare situaties en advies over online gaming.
Op die manier leren ouders de snel veranderende digitale wereld van hun kinderen beter begrijpen, kunnen ze die met een iets geruster hart achter hun spelcomputer laten plaatsnemen en - wie weet - er zelfs een leuke gezinsactiviteit van maken.
“Tijdens de coronacrisis zagen ouders de hobby’s en dagstructuur van hun kinderen langzaamaan wegvallen. Hierdoor werd gamen (nog) populairder bij jongeren. Aangezien veel ouders nog niet thuis zijn in de gaming wereld, merken we dat veel van onze klanten erg onzeker zijn over deze ontwikkeling. Het begrijpen van de digitale wereld van je kind is nochtans erg belangrijk in deze tijden”, vertelt Bart Claes, CEO van JBC.
Er zijn veel ouders die vragen hebben of zich zorgen maken over het gamegedrag van hun kinderen. Daarom was ik zo enthousiast toen JBC me vroeg om samen te werken
GAME TIME! kwam tot stand in samenwerking met een echte expert in de gaming-industrie: Limburger Alexander Dumon, onder gamers beter gekend als ADUMON. Dumon is e-sports verantwoordelijke bij de Hogeschool PXL en begeleidt jong gametalent. “Er zijn veel ouders die vragen hebben of zich zorgen maken over het gamegedrag van hun kinderen. Daarom was ik zo enthousiast toen JBC me vroeg om samen te werken”, aldus Dumon.
Naast de online wegwijzer biedt JBC ook een kledingcollectie aan met comfy outfits voor gamers. Deze bevat unisex shirts en sweaters van onder meer Playstation, Minecraft, Xbox en Pokémon.