Kraft Heinz, een van de grootste voedsel- en drankbedrijven ter wereld, gaat een structurele samenwerking aan met Pieter Pot, de Nederlandse online verpakkingsvrije supermarkt (die intussen ook in België actief is). Kraft Heinz is de eerste grote FMCG-speler die op grote schaal innoveert in de toeleveringsketen om eten verpakkingsvrij aan consumenten te kunnen aanbieden.
Kraft Heinz en Pieter Pot werkten al samen sinds 2021, toen enkele van de meest populaire producten van het A-merk, zoals Heinz tomatenketchup en De Ruijter hagelslag, werden opgenomen in het assortiment. Nu willen ze nog een stap verder zetten. “We zijn vastberaden om de verpakkingscyclus volledig circulair te maken, zowel aan de consumentenkant als de leverancierskant”, aldus Jouri Schoemaker, co-founder en CEO van Pieter Pot. “We begrijpen dat dit voor leveranciers veel uitdagingen met zich meebrengt, maar onze samenwerking met Kraft Heinz laat zien dat het kan.”
Bob Rog, managing director Benelux bij Kraft Heinz vult aan: “De samenwerking met Pieter Pot sluit aan op onze visie duurzaam te groeien door consumenten wereldwijd te verrassen. We geloven dat we met onze omvang, schaal en flexibiliteit echte en positieve veranderingen binnen en buiten de muren van Kraft Heinz kunnen stimuleren.”