Vlnr: Aline Ghys, Patricia Robinne, Bert Stas en Stijn Piette
Het Limburgse Idearté neemt een wel heel originele plaats in de war for talent in. Onder de noemer Solleasyteer trekt het communicatiebureau uit Sint-Truiden namelijk met een luxe-busje tot bij kandidaat-werknemers thuis, om vervolgens in die comfortabele setting het gesprek te voeren.
Met die creatieve oplossing wil Idearté een oplossing bieden voor het personeelstekort bij Limburgse kmo’s, waarvan 95% geen enorme HR-dienst of stevig rekruteringsbudget heeft.
“We stelden ons de vraag hoe we de drempel konden verlagen om te solliciteren”, aldus zaakvoerder en HR-verantwoordelijke Aline Ghys. “Bij veel mensen breekt in de formele setting van een sollicitatiegesprek nog altijd het angstzweet uit. Daarom besloten we met een luxe-busje naar de regio van de kandidaten te trekken.”
“Als sollicitant mag je kiezen of we met ons busje naar jouw thuisadres of naar een neutrale locatie rijden. Het valt op dat iedereen de voorkeur geeft aan de eigen stoep.” De vernieuwende personeelsaanpak leverde Idearté trouwens onlangs nog de HR-award van Voka op.