Matthias Browaeys (links), CEO van WinWinner, met de crew van Brewmine TAP
Medio 2022 opent met Brewmine TAP de eerste Hasseltse stadsbrouwerij in vijftig jaar de deuren. Om de lancering daarvan te ondersteunen, startten de initiatiefnemers in november een crowdfundingcampagne op bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. Die campagne klopt nu af op een indrukwekkende 500.000 euro, het hoogste bedrag van alle in 2021 gelanceerde WinWinner-campagnes.
“Met Brewmine TAP willen we een plek zijn waar gepassioneerde mensen hun creaties met elkaar kunnen delen”, motiveert Thomas Balis, business unit manager bij Brewmine TAP, de keuze voor crowdfunding. “Het community-gevoel is dus enorm belangrijk. Financiering ophalen bij de crowd ligt perfect in lijn met dat engagementsgevoel.”
Het doel van de WinWinner-campagne was 250.000 euro, maar uiteindelijk werd het dubbele daarvan opgehaald. “Ook heel wat mensen uit ons eigen netwerk investeerden in de Limburgse stadsbrouwerij,” licht Matthias Browaeys, CEO van WinWinner, toe. “In combinatie met het uitgebreide netwerk en de communicatie-inspanningen van de mensen van Brewmine TAP verklaart dit het indrukwekkende bedrag.”