Vlnr: Marc Coucke, Sam Heymans, Pieter Bourgeois, Wolf Vandekerckhove en Vincent Castus
LIZY, een Brusselse scale-up die recente tweedehandsauto’s leaset, heeft 40 miljoen euro aan kapitaal en bankfinanciering opgehaald bij een consortium van investeerders geleid door Marc Coucke. Met dat kapitaal wil LIZY na de Belgische de internationale leasingmarkt veroveren, te beginnen met de Franse. Het uiteindelijke doel is Europees marktleider te worden.
“Tweedehands leasen is voordeliger, duurzamer en efficiënter dan het traditionele model”, legt co-founder en CEO van LIZY Sam Heymans uit. “Dankzij deze investering kunnen we nu ook Franse klanten laten proeven van al deze voordelen. We willen het leasen van een auto net zo gemakkelijk maken als een broodrooster bestellen op Coolblue.”
“Leasen is vaak een langzaam, duur en onvoorspelbaar proces, “vult Marc Coucke aan. “LIZY is erin geslaagd om dat proces te revolutionaliseren tot een bijzonder aangename ervaring voor zijn klanten. Bovendien werkt LIZY met tweedehandswagens, waardoor leasen ook duurzamer wordt. Lokaal en duurzaam past mooi binnen onze investeringsstrategie.”
Ook D’Ieteren, dat LIZY van bij het begin ondersteunde via zijn start-up studio Lab Box, investeert opnieuw mee.