Het Mex United-team met vooraan zaakvoerders Cis Scherpereel en Kurt Ostyn
Mex United, het Kortrijkse marketingbureau van strategen Cis Scherpereel en Kurt Ostyn, profileert zich voortaan ook als recruiter via zijn zogenaamde Kangoeroejobs. Hiermee willen ze de schaarste aan betaalbare en kwalitatief hoogstaande online marketeers aanpakken – de wachtlijsten zijn namelijk heel lang – door een rekruteringsmodule aan te bieden die potentiële (online) marketeers screent, selecteert en opleidt in functie van specifieke organisaties of bedrijven.
“Bij heel wat van onze klanten merken we de nood aan digitalisering en (online) marketing”, aldus zaakvoerder Cis Scherpeel. “Vandaag kloppen ze met die nood aan bij reclamebureaus om dit voor hen te regelen. Maar die externe aanpak werkt niet: heel duur én niet doeltreffend. Wij zijn ervan overtuigd dat (online) marketing in grote mate van binnenuit moet gebeuren.”
“Met onze rekruteringsmodule vinden en vormen we niet alleen de juiste profielen, maar kunnen we die ook vanop afstand begeleiden”, vult zaakvoerder Kurt Ostyn aan. “Ze komen bij ons als het ware in de buidel terecht - vandaar ‘kangoeroe’ - om daarna naar de klant te vertrekken.”