De langverwachte sponsordeal tussen voetbalclub FC Barcelona en Spotify is een feit. De Zweedse muziekstreamingdienst zou 280 à 300 miljoen betalen om de komende vier seizoenen shirtsponsor te zijn van zowel de mannen- als de vrouwenploeg. Omdat Spotify daarnaast Title Partner of the Stadion wordt, gaat de indrukwekkende voetbalarena in de Spaanse grootstad voortaan door het leven als Spotify Camp Nou.
Naar eigen zeggen wil de club met deze deal de wereld van muziek en voetbal samenbrengen, spelers en artiesten een internationaal podium geven en nieuwe mogelijkheden creëren om artiesten en spelers te verbinden met fans.
“We hebben onze marketinginvesteringen altijd gebruikt om artiesten beter te maken”, aldus Alex Norström, Chief Freemium Business Officer van Spotify. “Met dit partnerschap kunnen we die aanpak schalen. Onze missie om creatief potentieel te ontsluiten, artiesten te helpen om van hun kunst te kunnen leven en in contact te komen met fans kunnen we bovendien op unieke, vindingrijke en impactvolle manieren verder zetten.”