Merkado is een initiatief van de agentschappen boostU en BossData, die er sterk in geloven dat 2022 hét jaar van de marktplaatsen wordt. Met de nieuwe joint venture, die financieel en operationeel ondersteund wordt door Heylen Group, willen de partners inspelen op de groeiende behoefte aan ondersteuning bij bedrijven die marktplaatsen een prominente plaats willen geven in hun business.
“Ook bij ons kijken steeds meer bedrijven én consumenten naar online marktplaatsen als potentieel D2C-verkoop- en koopkanaal”, aldus Frank Laenens, co-founder van Merkado. “En net omdat marktplaatsen in België nog in de kinderschoenen staan, bieden ze kansen voor early adopters als Merkado. Het aantal concurrenten is zo goed als nihil, waardoor we een belangrijke voorsprong kunnen uitbouwen.”
Matthias Laqueur, Marketplace Strategist bij Merkado, steekt daarbij de ambities niet onder stoelen of banken: “Gezien het potentieel en de schaalbaarheid van marktplaatsen moeten we groots durven denken. De woorden ‘Europese marktleider’ zijn intern al gevallen en ik ben ervan overtuigd dat Merkado de groeicapaciteiten en de markt heeft om dat te bereiken.”