Nathan Blondé, founder ZazouGroup
Start-up ZazouGroup heeft een online platform ontwikkeld waarop ouders uit het uitgebreide aanbod een geschikte hobby voor hun kinderen kunnen kiezen. Zowel ouders als organisaties kunnen zich gratis registeren op het platform.
ZazouGroup maakt deel uit van acceleratieprogramma Start it @KBC. Het platform telt nu een 1000-tal gezinnen en 40 organisaties en wil tegen eind 2022 activiteiten over heel Vlaanderen aanbieden.
“Uit eigen onderzoek stelden we vast dat kinderen maar al te vaak bij een hobby belanden die hun ouders deden, hun vriendjes doen of een hobby die net veel media-aandacht kreeg”, aldus Nathan Blondé, founder van de ZazouGroup. “Zo hadden we na de olympische spelen een ongeziene piek bij de turnclubs vanwege het Nina Derwael-effect.”
“Deze drie redenen zijn niet gebaseerd op de intrinsieke kwaliteiten en belevingen van het kind zelf. Gevolg: heel wat kinderen stoppen vroegtijdig met het uitoefenen van hun hobby. Dankzij het platform krijgen ouders niet alleen een overzicht, clubs kunnen zichzelf in de kijker zetten en hiermee nieuwe leden werven. Daarbij zorgen we vaak ook voor een kwalitatievere instroom omdat kinderen en ouders via het platform bewust kiezen voor hun club. Een win-win situatie.”