Naar aanleiding van de lancering van de CAMILLE Collectie bij JBC geeft de popster vandaag haar allereerste Belgische virtueel concert, meer bepaald in de gloednieuwe JBC World in de populaire game Roblox. Eerder dit jaar opende de Belgische modeketen al een winkel en challenge in Fortnite.
Samen met Belgische metaverse specialist yondr werkte JBC een unieke JBC-wereld uit in Roblox, met een JBC-winkel, interactieve spelletjes, een kids community en een podium. Dat podium mag Camille nu als eerste betreden, om er haar nieuwe album en collectie bij JBC voor te stellen.
“Als modebedrijf van en voor families, weten we dat Roblox een belangrijk onderdeel is van de leefwereld van jonge gezinnen”, vertelt Bart Claes, CEO van JBC. “Nadat we ouders en hun kinderen wegwijs maakten in online gamen, gaan we nu over tot het activeren.”
“De opportuniteit voor virtuele avatar kledij is gigantisch”, vult Mathias Van Dosselaer van yondr aan. “De metaverse is enorm in opmars, vooral bij de jongere generatie. Entertainment en retail vervolledigen, naast advertising, de top-drie van sectoren die het meeste impact zullen ondervinden van de metaverse. Strategisch gezien is het dus een heel sterke keuze van JBC en Camille om hun partnership op deze manier naar hun doelpubliek te brengen.”