Springbok-CEO Kim Verhaeghen
Brandtech agency Springbok is het eerste in de Benelux dat alleen nog duurzame websites wil bouwen, als onderdeel van zijn low-carbon webdesign-initiatief. Momenteel heeft het internet namelijk een uitstoot vergelijkbaar met de wereldwijde luchtvaartindustrie. De verduurzaming van webdesign leidt bovendien tot sterkere SEO, betere website-prestaties en betere user experience.
“Om webdesign duurzaam te maken, moeten we radicaal en fundamenteel anders te werk gaan,” aldus Jeroen van Norren, sustainable design director bij Springbok. “We willen onze opdrachtgevers ondersteunen bij het verminderen van de impact van hun digitale touchpoints. Het gaat hier trouwens niet om grote veranderingen, maar om aandacht hebben voor details tijdens iedere stap van design, content creatie, development en hosting.”
“Door radicaal anders te werk te gaan dwingen we onszelf om bewust te blijven van het belang van duurzaamheid,” voegt Kim Verhaeghen, CEO en medeoprichter van Springbok, toe. “Er is veel energie nodig voor de digitale ervaringen die wij bedenken en maken. Wij staan aan het begin. Door met Springbok voor te lopen op het gebied van duurzaam webdesign, kunnen we onze opdrachtgevers en andere agencies het beste begeleiden.”