Tibbe Verschaffel, founder & CEO van Planet B
Planet B, dat love brands creëert door alledaagse producten op een duurzame manier heruit te vinden, heeft 800.000 euro opgehaald via privé-investeerders, KBC bank en PMV. Met dat kapitaal wil de Gentwe start-up zijn ambitie waarmaken om Europa te veroveren en de FMCG-wereld op zijn kop te zetten. Intussen telt Planet B al twee merken – het 100 procent zeepvrije WONDR Care en ’s werelds duurzaamste rietjes van Bambooze – en is de derde klaar voor lancering.
Tegen 2050 wil Europa klimaatneutraal zijn en daar willen wij deel van uitmaken
“Tal van impactvolle start-ups komen aankloppen om onder de koepel van Planet B te opereren”, aldus voormalig ‘student-ondernemer van het jaar’ en founding CEO Tibbe Verschaffel. “Het is onze droom samen groot te worden, want hoe groter we worden, hoe meer positieve impact we kunnen maken. Tegen 2050 wil Europa klimaatneutraal zijn en daar willen wij deel van uitmaken. Maar wij gaan nog verder. Alle Planet B-producten moeten inclusief zijn: gezond voor mens, dier en planeet.”