(©VRT)
Uit de 22e editie van Randstad Employer Brand Research is de VRT als aantrekkelijkste werkgever naar voor gekomen. In de social profit (exclusief zorgsector) kwam Handicap International dan weer als meest aantrekkelijke uit de bus. De VRT liet Pfizer, Mediahuis, DPG Media en Colruyt achter zich. Dat betekent ook dat de top-vijf uit maar liefst drie mediabedrijven bestaat. In 2003 strandde de VRT nog op de tweede plaats, net na Pfizer. Na Deme vorig jaar werd dit jaar Janssen Pharmaceutica opgenomen in de Hall of Fame, voorbehouden voor bedrijven die in een periode van vijf jaar drie keer de eerste plaats behaalden.
“We doen veel inspanningen om talent kansen te geven, om vol ambitie naar de toekomst te kijken en nog beter in te spelen op de wensen van onze gebruikers”, aldus Frederik Delaplace, CEO bij laureaat VRT. “Zoals iedereen intussen weet, werken we volop aan een transformatie om nog meer de publieke omroep van alle Vlamingen en Brusselaars te worden.”
“Deze award is het resultaat van het werk van vele medewerkers in de VRT om elke dag het beste van zichzelf te geven en die passie ook uit te stralen. Dit wil duidelijk zeggen dat heel veel mediagebruikers ons media-aanbod van iedere dag zo erg appreciëren dat ze deel willen uitmaken van ons team. Dat is bijzonder fijn om vast te stellen.”