Bloovi Me, het HR-bedrijf dat zich toespitst op de internetsector, heeft een samenwerking afgesloten met Google om digitale marketing in België te promoten. Het resultaat: een Digital Masters Academy. Een project dat studenten een kennis- en praktijkgericht leertraject voorschotelt met als doel om meer digitale marketeers in België aan de slag te krijgen. Dit is hoe het precies werkt:
Groeiende kloof op de arbeidsmarkt dichten
Een maand geleden startten 215 studenten aan de Digital Masters Academy, een leertraject dat hen klaarstoomt voor de digitale werkomgeving. Het pilootproject wordt in 2016 gelanceerd in samenwerking met EHSAL Management School Brussel. De bedoeling van het project is dat studenten perfect worden opgeleid, waarna ze de kans krijgen hun kennis om te zetten in praktijk.
Camille Meert, managing partner van Bloovi Me: “We merken een grote kloof tussen de vraag naar digitale marketeers in België en het huidige aanbod op de arbeidsmarkt. Naast grondige academische kennis, hebben bedrijven ook nood aan kandidaten met een eerste professionele ervaring. Om wille hiervan hebben wij, Bloovi Me en Google, de handen in elkaar geslagen en bieden we de studenten extra kennis en praktijkgerichte ervaring aan. Op deze manier creëren we een win-win situatie voor studenten én bedrijven.”
Van kennis naar praktijk in 4 stappen
De Digital Masters Academy omvat vier fases: het volgen van een lessenpakket ontwikkeld door Google, het behalen van maar liefst drie Google AdWords certificaten, een deelname aan de Google Online Marketing Challenge en ten slotte een job als werkstudent op een digitaal project.
Op vandaag behaalden reeds 59 studenten de 3 verplichte Google Certificaten. Deze groep stoot door naar de volgende ronde. Deze sterk gemotiveerde studenten zullen vanaf februari tot augustus inzetbaar zijn als werkstudent.
Ook voor internetbedrijven interessant!
Het traject maakt niet alleen het verschil voor studenten die een job zoeken. Ook bedrijven plukken er de vruchten van; niet enkel krijgen ze toegang tot een pool van digitaal talent, tevens zijn deze young professionals direct inzetbaar.
Ondernemingen kunnen zich sinds vandaag inschrijven op www.g.co/digitalmastersacademy