foto: shutterstock.com

Vandaag zijn niet langer bedrijven in de lead, maar wel de consument. Tegenwoordig kiest de klant waar hij in aanraking komt met een product, hoe hij het wil kopen en wanneer. Daarnaast liggen de verwachtigen tegenover merken ook hoger dan ooit. Maar hoe spring je daar als merk mee om? Hieronder kan je 15 manieren ontdekken om je marketing aanpak af te stemmen op de verwachtingen van de consument: 

Werk aan de winkel voor marketeers!

Dé verantwoordelijke voor het aanbieden van een fantastische klantenervaring is de marketeer. Daarom is het niet onlogisch dat er steeds meer van hen wordt verwacht. Volgens een onderzoek van Econsultancy denken 81 procent van de marketeers hun klanten goed te verstaan. Nogthans denken slechts 38 procent van de consumenten dat ook. Er is dus werk aan de winkel. 

Hoe marketeers dit moeten aanpakken? Ze moeten zorgen voor fantastische klantenervaringen waardoor ze de consument kunnen verrassen en kunnen inschatten wat hun verwachtingen exact zijn.

Data is de sleutel

Data speelt daarom een cruciale rol. Hoe meer marketeers weten over de consument, hoe beter ze hun aanbod aan hen kunnen afstemmen. Daarom moeten ze het gedrag van consumenten over alle kanalen heen in kaart brengen. Met deze data kunnen ze de context waarin elke consument zich bevindt beter inschatten. Waardoor een aanbod aanbieden op het juiste moment en in de juiste context realiteit wordt. 

Meer weten? In onderstaande whitepaper geeft Marketing Automation expert Silverpop 15 tips om meer rekening te kunnen houden met klanten en hoe je kan zorgen voor een optimale klantenervaring. Hier kan je de whitepaper gratis downloaden. 

Download whitepaper