Consumenten willen dat bedrijven hun begrijpen. Voor marketeers is het daarom erg belangrijk om in te spelen op significante momenten tijdens de customer journey van een klant met een bepaald merk. Als marketeers erin slagen om die momenten onvergetelijk te maken gaan consumenten jouw merk op handen dragen. Hoe je dat precies moet aanpakken lees je in deze gratis whitepaper van IBM.
Cruciaal dat event-based marketing juist wordt aangepakt
Event-based marketing zorgt voor nieuwe opportuniteiten die marketeers kunnen gebruiken om in te spelen om de noden van consument. Door ervoor te zorgen dat ze de juiste boodschap krijgen op het juiste moment bouw je als merk aan een lange termijnrelatie met je klanten. Maar er zit een addertje onder het gras. Zo moet event-based marketing op het juiste moment gebeuren. Daarnaast zijn ook de frequentie van deze soort berichten cruciaal. Maar ook het kanaal en de inhoud van de berichten zijn enorm belangrijk om event-based marketing te doen slagen. Als met deze factoren te weinig rekening wordt gehouden kan event-based marketing zelfs contraproductief werken.
De juiste boodschap op het juiste moment
Tegenwoordig is event-based marketing technologie ertoe in staat om subtiele veranderingen in het gedrag van klanten te meten. De analyse van deze gedragingen in correlatie met het detecteren van bepaalde gebeurtenissen is een krachtig instrument. Deze inzichten kunnen merken helpen om klanten de juiste boodschap te tonen op het juiste moment via het juiste kanaal.
Meer weten? In onderstaande whitepaper van IBM kan je 5 tips terugvinden die jou helpen verstaan welke momenten cruciaal zijn voor jouw klant en hoe je via event-based marketing het verschil kan maken. Benieuwd? Hier kan je de whitepaper gratis downloaden.