Fotograaf: Pieter Baert
Beluister hier de volledige podcastreeks. Veel luisterplezier!
In deze tweede aflevering van de podcastreeks ‘Duurzaam investeren in Vlaamse ondernemingen’, die in samenwerking met PMV tot stand kwam, praat Pieter Baert met Eline De Munck. Vandaag volbloed onderneemster, na een traject als onder meer actrice, zangeres, VJ en radiopresentatrice. In 2015 richtte ze met zakenpartner Bob Geraets Odette Lunettes op, een door en door Belgisch brillenmerk dat intussen zelfs beroemdheden als de Amerikaanse acteur Jamie Foxx als klant heeft.
Lange tijd was een bril louter functioneel – iets wat mensen doorgaans tegen hun zin moesten dragen omdat hun zicht niet (meer) perfect functioneerde. Dat kan anders, vond Eline De Munck: een bril moet passen bij een gezicht en de uitstraling ervan versterken. Ziedaar het idee achter Odette Lunettes, dat vandaag aanwezig is in twintig landen en wereldwijd zo’n duizend verdelers heeft.
In deze podcast belichten we het traject van Odette Lunettes, dat indrukwekkend snel evolueerde van bescheiden Vlaams verhaal naar wereldwijd succes, tot in de hoogste kringen van Hollywood toe. We spreken met Eline De Munck onder meer over:
- Hoe slaagt Odette Lunettes erin een gevoel in plaats van een product te verkopen?
- Hoe pakte ze het internationaliseringsverhaal concreet aan?
- Hoe maakt ze de weloverwogen keuze tussen winst en groei?
Dit interview vond plaats in De Winkelhaak, een verzamelgebouw voor creatief ondernemerschap en co-working op maat van starters tot en met ambitieuze groeibedrijven. Naast kantoren, vergaderzalen en diensten voor innovatieve ondernemers is er ook een eigenwijze designgalerij, event- of presentatieruimte en de beste koffiebar van heel Antwerpen.
Beluister hier de volledige podcastreeks. Veel luisterplezier!