Adhese, BBDO Belgium en AdSomeNoise zorgen samen voor een Belgische primeur op vlak van advertising. Een bannercampagne voor Mercedes-Benz, die momenteel te zien is op Knack.be, reageert op de positie van de drager waarop ze bekeken wordt. Een vorm van responsive advertising, ontwikkeld door AdSomeNoise en ondersteund door de technologie en know-how van Adhese. Het idee voor de campagne werd bedacht door BBDO België.

Responsive advertising

'Responsive' is aan een stevige opmars bezig: uitgevers zoeken volop naar manieren om inhoud en advertenties op elke drager, zoals smartphones en tablets, correct weer te geven. De nieuwe website van De Standaard, die op 29 april gelanceerd werd en waar Adhese mee zorgde voor een geslaagde opstart, is een voorbeeld van zo'n responsieve site.

Om sites en advertenties volledig responsive te maken, worden voortdurend nieuwe technologieën onderzocht. Die bieden op hun beurt nieuwe mogelijkheden aan uitgevers en adverteerders. Dat bewijzen BBDO Belgium en AdSomeNoise met hun ontwerp van een nieuwe bannercampagne voor Mercedes-Benz, die momenteel loopt op Knack.be.

Concreet gaat het over een rich media banner, opgemaakt in HTML5 (en dus niet zoals gewoonlijk in Flash, dat niet ondersteund wordt door Apple). De campagne is, gezien haar specifieke eigenschappen, enkel zichtbaar voor tabletgebruikers. De banner nodigt de bezoeker uit zijn of haar tablet te draaien, waardoor zowel de locatie van de banner als de inhoud ervan veranderen.

Deze banner kwam tot stand door een vlotte samenwerking tussen BBDO, bedenker van het idee, Roularta, uitgever van Knack, AdSomeNoise, verantwoordelijk voor de uitwerking, en Adhese, dat de nodige technologie, know-how en support leverde.

U kan de bannercampagne hier bekijken (voor volledige functionaliteit: openen op tablet!)