Venly, het Antwerpse blockchainbedrijf dat vroeger bekend stond als Arkane Network, heeft op vraag van het Canadese Shopify een app ontwikkeld waarmee bedrijven en artiesten gemakkelijk NFT’s (non-fungible tokens of digitale verzamelobjecten) kunnen aanbieden.
De ambities van Shopify zijn groot, want de e-commercereus wil er die digitale objecten mee ontsluiten voor een meer mainstream publiek. Heel wat bekende handelaars en artiesten maken intussen gebruik van de Venly-app. Venly zelf voorzag al eerder de technologie voor NFT-campagnes van artiesten als Lewis Capaldi.
We zijn vereerd dat we dezelfde visie delen met Shopify om digitale middelen meer mainstream te maken
“We zijn vereerd dat we dezelfde visie delen met Shopify om digitale middelen meer mainstream te maken”, reageert Tim Dierckxsens, CEO en medeoprichter van Venly. “Maar vooral ook trots dat we zijn uitgekozen om deze app mede te ontwikkelen. Door één van de grootste web2-platforms uit te rusten met web3-technologie zetten we een grote stap in het innoveren en toekomstbestendig maken van de e-commerce-industrie.”