Wie vandaag shopt bij bol.com krijgt een nieuw design te zien. De afgelopen jaren voerde de webwinkel al meerdere designveranderingen door. Zo werd onlangs nog de navigatiebalk aangepast. Vandaag zet bol.com een volgende stap in het verbeteren van de winkel en wordt op grote schaal een nieuw design doorgevoerd. Het nieuwe design sluit aan bij het toenemend gebruik van tablet en de transformatie van mediawinkel naar een winkel met tientallen speciaalzaken, waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan.
8 Miljoen artikelen
“Nieuwe trends, technische ontwikkelingen en de veranderende tijdgeest zorgen ervoor dat wij onze winkel continu aanpassen en verbeteren. Ons assortiment bestaat inmiddels uit meer dan 8 miljoen artikelen waarbij we ons ook steeds meer richten op nieuwe inspirerende categorieën en lifestyle-artikelen. Zo hebben we de winkels Wonen, Sieraden & Horloges en Mooi & Gezond geopend en sinds begin augustus verkopen we baby- en peuterkleding," zegt Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij bol.com.
"Daarnaast hebben we onze winkel opengesteld voor andere winkeliers die via bol.com kunnen verkopen waarmee het assortiment nog verder uitgebreid wordt. Deze veranderingen vragen om een nieuwe benadering waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan en er meer aandacht is voor het brede assortiment. Met een nieuw design kunnen we onze klanten een meer persoonlijke en verrassende winkelbeleving bieden, waarbij niet alleen functionaliteit, maar ook emotie belangrijk zijn. Daarnaast willen we het winkelen via tablets zo makkelijk mogelijk maken”, zegt Schaeffer nog.
Rustig en warm design
Met name het nieuwe lettertype en kleuraanpassingen hebben de winkel een rustigere en ‘warme’ uitstraling gegeven, zodat producten nog beter tot hun recht komen en er meer ruimte is voor inspiratie en beleving. De functionele en zakelijke stijl heeft plaatsgemaakt voor een neutralere basis met minder kleur.
Hierbij heeft de interface een minder dominante rol en is de functie juist meer ondersteund. Dit betekent minder kaders en meer ruimte en wit. De herkenbare blauwe kleur blijft de kleur van bol.com, maar wordt vooral ingezet als accentkleur. De veranderingen zijn onder andere terug te zien op de productpagina’s en in het ‘koopblok’.
Met nieuwe elementen, zoals verschillende lijstpagina’s en inspiratiepagina’s, biedt het design de mogelijkheid iedere winkel de juiste sfeer en beleving te geven. Daarnaast verhogen de extra witruimte en ruime opzet van de pagina’s het gebruiksgemak, ook voor tablets. Voor het winkelen via smartphones ontwikkelde bol.com al eerder een aparte mobiele website die reeds geoptimaliseerd was voor touch-gebruik.
Meer info: http://www.bol.com