De Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines breidt haar social media service uit naar een 24/7 service met de belofte een antwoord te geven binnen de 30 minuten in het Frans, Nederlands en Engels. De zet kadert in de strategie van het bedrijf om de klant steeds centraal te plaatsen.
Sterke focus op de klant
In 2014 lanceerde Brussels Airlines een nieuwe commerciële strategie met een sterkere focus op de klant en lanceerde daarmee een programma om haar klantenservice verder te versterken, ook via Facebook en Twitter.
Bereikbaar op elk moment van de dag (én nacht)
Voortaan kunnen klanten de luchtvaartmaatschappij op elk moment van de dag (en nacht) bereiken en kunnen ze een antwoord verwachten binnen maximaal 30 minuten. Hiermee wil Brussels Airlines ervoor zorgen dat reizigers onmiddellijk geholpen worden wanneer ze dat het meest nodig hebben, namelijk terwijl ze reizen.
Vanaf 2017: betalen via social media
Gemiddeld voert Brussels Airlines 500 conversaties per dag met hun klanten via Facebook en Twitter. De maatschappij verwacht dat social media zullen blijven groeien als servicekanaal en voorziet een explosieve stijging van het aantal interacties in 2017.
Leuk weetje: vanaf 2017 zullen klanten van Brussels Airlines zelfs kunnen betalen voor hun uprades of vluchtwijzigingen binnen een social media conversatie met de airline.