De najaarsmaanden zijn traditioneel de maanden waarin de budgetten en de plannen voor het komende jaar geschreven worden. Plannen om het volgend jaar beter of misschien wel effectiever te doen. Vaak is het ook de periode waar volop marketingplannen worden opgesteld. Toch wordt vaak de vraag gesteld: wat is het nut van zo’n (digitaal) marketing plan? Deze whitepaper legt de zin en onzin van zo’n plan uit:
Dus. Heeft een (digitaal) marketingplan zin?
Uiteraard! En, laat het digitale aspect deel ook uitmaken van jouw algehele (marketing)strategie en laat dit misschien een voornemen zijn om het toch even goed of misschien wel beter te doen in 2017.
Stel het belang van de klant voorop. De klantenervaring zal het verschil maken. Merken die dit begrijpen, lopen mijlenver voorop.
Doe niet aan vakjesdenken, werk overschrijdend! Laat mensen/departementen/partners met elkaar praten, stem doelstellingen op elkaar af, laat kanalen met elkaar praten. Durf met andere woorden buiten de lijntjes kleuren.
No fear for change! Stel je flexibel op en maak het verschil ten opzichte van jouw concurrenten.
Meer weten om je digitaal marketingplan vorm te geven? Deze whitepaper van OMCollective zet je op weg! Veel succes!