Apple heeft de hoofdvogel afgeschoten tijdens uitreikingen van de Gouden Leeuw Prijs in Cannes. De technologiegigant won de hoofdprijs voor haar 'shot on iPhone 6' campagne. Hierboven kan je de campagne bekijken:
Shot on iPhone 6
Apple verzamelde foto's die gemaakt waren door gebruikers van de iPhone 6. De foto's werden over de hele wereld gebruikt als billboard en toonden de uitzondelijke kwaliteit van foto's die gemaakt werden door Apple's nieuwste telg in de iPhone-familie. Foto's van overal in de wereld werden gebruikt als gigantische billboards. Hieronder een voorbeeld:
Een gamechanger
Het hoofd van de jury noemde de campagne een 'gamechanger'. De campagne werd in elkaar gezet door Apple & het reclamebureau TBWA/Media Arts Lab.
Om de foto's te verzamelen reikte Apple uit naar Flickr- en Instagram gebruikers en vroeg het hun toestemming om hun foto's te gebruiken op televisie, print media en billboards. Zo'n 162 mensen stemden in. Hun foto's verschenen op meer dan 10.000 locaties in 75 landen, verdeeld over 25 steden.
Meer info: canneslions.com