Heel wat tech-bedrijven veranderden hun logo dit jaar. Hier een overzicht van 5 opvallende veranderingen. Waren ze jou al opgevallen?
Airbnb
Vorige maand veranderde het AirBNB logo drastisch. „Het nieuwe logo is een symbool die iedereen makkelijk kan tekenen,” zei Airbnb CEO Brian Chesky. „Het logo is herkenbaar en lijkt op de meest bekende logo’s in de wereld zoals de Olympische ringen & het Batman symbool.
De in elkaar vloeiende lijnen verwijzen naar de hechte Airbnb-community.
Oude logo:
Nieuwe logo:
Google veranderde dit jaar opnieuw haar logo. De veranderingen zijn echter zeer klein. Je moet zelfs moeite doen om ze te zien. Hier het oude Google logo:
Hier het nieuwe:
Zie je het verschil? Het onderstaande .gif bestand kan je misschien helpen:
Foursquare
Over de rebranding van Foursquare is al veel inkt gevloeid. Zo onderging de check-in app een grote rebranding en besloot het om haar social recommendation-app Foursquare te splitsen van het check-in gedeelte, dat Swarm genoemd werd. Foursquare zelf kreeg ook een nieuw logo en een volledig nieuw design.
PayPal
Betalingsdienst PayPal heeft haar logo ook grondig aangepast. Zo is het nieuwe logo vetter en zijn de kleuren ook levendiger. Bovendien zijn de letters nu ook overlappend. De bedoeling hiervan is om te duiden op de onderlinge connectie die mensen via PayPal betalen.
Welke rebranding vind jij het meest geslaagd?