Op 1 februari heeft het digitaal communicatiebureau Marbles het webbureau Wasabi overgenomen. Dat nieuws komt nu pas naar buiten, omdat Marbles op het moment van de overname nog als WEBS Internet Solutions naar buiten kwam. Kurt Goossens, oprichter van Wasabi ziet de opname van zijn bedrijf in Marbles als een win-win voor Wasabi, Marbles en hun klanten.
De overname van Wasabi is de tweede overname van Marbles, dat in 2012 (toen nog als WEBS) De Webfabriek heeft overgenomen. In 2013 bundelde het Antwerps communicatiebureau de krachten met content strateeg en webcopywriter Mischa Verheijden.
Technologie in dienst van klantdoelstellingen
De overname van Wasabi sluit volgens zaakvoerder Pieter Brat perfect aan bij de koers en aanpak van Marbles: “Door de overname van Wasabi heeft Marbles nu developers die kunnen werken met de meest populaire programmeertalen php en .net. Dat maakt dat we technologie-onafhankelijk oplossingen voor digitale communicatie kunnen aanbieden.”
Focus op digitale communicatiestrategie
Pieter Brat: “En dat is cruciaal, omdat zo niets onze focus, de doelen van onze klanten en die van hun doelpubliek bij elkaar brengen, in de weg staat. Dat Wasabi-oprichter en digitaal strateeg Kurt Goossens met zijn team van 2 developers, een designer en een content marketeer/conversation manager nu Marbles komen versterken, vind ik dan ook een grote plus”.
Kurt Goossens onderstreept dat de opname van Wasabi in Marbles een win-win is voor Wasabi, Marbles en hun klanten: “Onze klanten krijgen er een pak expertise bij. Het team kan door interne kruisbestuiving sneller groeien. En ik kan me volledig toeleggen op mijn passie, het ontwikkelen van digitale strategieën.”