Digital Masters Academy (DMA), het opleidingsprogramma gerund door het HR-dienstenbedrijf Bloovi Me en ondersteund door Google, ontvangt nu ook de steun van de Belgium Association of Marketing (BAM).
In 2015 onstond DMA als een samenwerking tussen Bloovi Me, Google, hogescholen, universiteiten en non-profit organisaties. Het doel? De digitale kloof in België dichten door het ‘duaal leren’ aan te moedigen. Bij duaal leren verwerft de student zijn/haar vaardigheden zowel schoolomgeving als op de werkvloer. Niet alleen de deelnemende student heeft er baat bij, want DMA beantwoordt ook aan een grote nood bij de bedrijven, waar de vraag naar digitaal talent alleen maar toeneemt.
Ongeveer 5.000 laatstejaarsstudenten van 18 deelnemende hogescholen en universiteiten krijgen dit academiejaar via DMA een opleiding. Centraal in het programma staat een praktische opdracht waarbij ze een non-profit organisatie helpen om een digitaal marketingplan op te stellen. Google doet zijn duit in het zakje door de tegenwaarde van ongeveer een miljoen euro aan advertentieruimte ter beschikking te stellen. Het resultaat van dit academiejaar betekent meer dan 700 DMA Graduates die versterkt de arbeidsmarkt zullen betreden en dus de Belgische bedrijven helpen in hun digitale versnelling.
BAM, de grootste vakvereniging voor marketing in België, bevestigt ook dat bij haar leden met een grote uitdaging digitale revolutie. Naast hun eigen aanbod aan opleidingen heeft BAM een kwaliteitslabel aan DMA toegekend. Hiermee erkent BAM de inhoudelijke relevantie van DMA en opent ze de toegang naar digitaal talent voor hun leden.
"Het toekennen van het BAM label aan de Digital Master Academy is een bevestiging dat het programma zeer goed aansluit aan de noden van Belgische digitale marketeers en de evoluerende markt. De Belgium Association of Marketing verbindt er zich dan ook toe sturing te geven aan de ontwikkeling van het programma", aldus Patrick Steinfort, Director van BAM.